CONSUMENTENBEDROG!

Onze kennis en technologie gaat veel verder dan de ‘Status Quo’ ons wil laten geloven. Het lijkt wel of de olie eerst echt helemaal op moet zijn, de aarde compleet uitgeknepen en het absoluut maximale ‘financieel’ gewin behaald moet zijn, ten koste van alles, voordat onze kennis en technologie de ruimte krijgt om de mensheid werkelijk te dienen.

Waar zijn de elektrische auto’s eigenlijk gebleven?

Als we een beetje logisch na denken dan weten we dit natuurlijk ook allemaal wel maar het lijkt wel of we het steeds weer ‘vergeten’…dit ook omdat er natuurlijk alles aan gedaan wordt om mensen het ‘te laten vergeten’.

Dennis Polman www.DennisPolman.com heeft op zijn blog de ontwikkeling en het saboteren van elektrische auto’s voor de lezer op een rijtje gezet:

“Je hebt vast al eens gehoord van de gevolgen van luchtvervuiling. Vooral in grote steden waar de lucht die we inademen zeer ongezond is. In veel steden zoals Mexico-stad, Delphi, Santiago de Chile, Moskou, London etc., klinkt nogal eens op de radio:

  • Let op! Smog! De luchtverontreiniging is zeer hoog
  • Ouderen en kinderen wordt aangeraden binnen te blijven
  • Wie aan sport doet wordt aangeraden dat binnen te doen
  • Mensen met astma moeten zuurstofflessen meenemen
  • De rest van de bevolking moet mondkapjes gebruiken

Om dit probleem op te lossen, dat inmiddels al een wereldwijde catastrofe is geworden, was er ooit al een oplossing! Heb je daar al eens van gehoord.

In 1996 werd de eerste elektro-auto, de EV1 (Electric Vehicle 1), van General Motors in de USA geproduceerd en reed rond in de straten van Californië. Het waren snelle auto’s: van 0 tot 100 km/h in slechts 9 seconden en ze maakten weinig geluid. Ze gaven geen vervuiling van de directe omgeving. Ze hadden geen uitlaat!

Men kon ze eenvoudig opladen met behulp van stroom In de eigen garage. 10 jaar later waren deze auto’s van de ‘toekomst’ verdwenen!

Hoe kan dat? Men moet weten dat deze auto’s niet gekocht konden worden. Men kon ze alleen HUREN.

De huurovereenkomsten werden stomweg niet verlengd!

General Motors haalde alle EV1 auto’s terug – ondanks protest van de gebruikers.  En toen werden ze……VERNIETIGD!

In 1997 presenteerde Nissan de elektro-auto Hypermini in Tokyo.

De gemeente van de stad Pasadena in Californie (USA) besteld deze auto’s voor haar ambtenaren. Men waardeerde deze auto’s zeer omdat ze makkelijk te bedienen waren en men probleemloos overal kon parkeren. Ze waren in het stadsverkeer zeer efficiënt.

In 2003 besloot Toyota tot de productie van de RAV4-EV (EV=Electric Vehicle). Deze elektrische auto, een technisch hoogontwikkeld product werd door de gebruikers vanaf 1997 zeer gewaardeerd. De kosten van het opladen bedroegen slechts $ 2,70In 2005 liep de huurovereenkomst af.

Toyota haastte zich om al deze voertuigen onverwijld terug te halen om ze te… VERNIETIGEN!

Toen echter begonnen enkele Amerikaanse burgers zich te organiseren. In een poging de RAV4‑EV te redden richtten ze de vereniging “Don’t Crush” op. Deze vereniging oefende 3 maanden lang druk uit op Toyota. Eindelijk werkte Toyota mee en gaf toestemming aan de huurders van deze auto’s om de voertuigen te mogen kopen. Desondanks werd het model niet meer geproduceerd en de accu NiMH EV-95 niet opnieuw gefabriceerd. Waarom?

In 2005 kocht de fusie van Chevron-Texaco de patenten van de accu voor $ 30 miljoen en ontmantelde de fabriek.

Toevallig’ is, dat terwijl de elektrische voertuigen massaal vernietigd werden, die met  verbrandings-motoren goed beschermd werden.

De “Lobby’s” van de grote oliebedrijven wilden niet dat de elektische auto’s overleefden! En zo worden vanwege de olie tot op de dag van vandaag oorlogen gevoerd en wereldwijd mensen gedood – voor een energiebron die onze hele planeet dramatisch vervuild!

Vraag je dan eens af: Hoe is het mogelijk dat deze auto’s niet wereldwijd wordenverkocht? Deze auto’s hadden jaren geleden al onze huidige vervuilende en dure wagens moeten hebben vervangen. Waarom komt dat niet op het nieuws?

Stel je eens voor wat een vat olie zou kosten als die niet gebruikt zouden worden voor transportmiddelen? De geringe vraag zou de prijs van olie enorm laten dalen…

Wist je ook al dat een groep uit het Amerikaanse Congres concludeerde dat vandaag de dag de helft van de prijs van ruwe olie bepaald word door SPECULANTEN?

Onder die speculanten zitten grote investeringsfondsen uit de USA en Europa.

Weet je wie er belang bij heeft dat de olieprijs zo hoog is? De oliemaatschappijen die met behulp van de macht van het geld, de wetgevende machten in de USA en Europa onder hun controle hebben.

De families – Bush (2 Amerikaanse presidenten), Rockefeller, Rothschild, het Engelse en Nederlandse koningshuis, die door hun enorme vermogens de hele industrie controleren die van hun olie afhankelijk is.

Om de indruk te wekken dat het milieu en de global warming up de elite aan het hart gaat is er geëxperimenteerd met biobrandstof, maar ……..   Wist u dat biobrandstof het gebruik van fossiele olie in stand houdt?

De biobrandstof wordt met aardolie gemengd, “om het verbruik daarvan te verminderen”. Op deze manier wordt aardolie als belangrijke bron voor transportvoertuigen behouden.

En we zijn er allemaal ingetrapt!

Het gebruik van biobrandstof uit bijvoorbeeld maïs en ander gewas zorgt weer voor enorme prijsverhogingen van landbouwgronden en voedsel… Ook ontstaat er een enorme speculatie op voedselproductie via de termijnhandel die ook prijsverhogend werkt.

Voor het produceren van biobrandstoffen wordt Tropisch Regenwoud in versneld tempo gekapt en arme wereldburgers kunnen hun dagelijks eten niet betalen terwijl westerlingen hun auto’s aftanken.

Persoonlijk vraag ik me toch af wat die hele poppenkast moet voorstellen op de klimaat conferenties en de zogenaamde akkoorden op deze diverse klimaat tops. Allemaal mooie en vooral dure theaterstukken om ons consumenten om de tuin te leiden en ons een fraai staaltje bedrog voor te schotelen. Het klimaat is immers BIG BUSINESS.

Ook vraag ik me af waarom wij allemaal zoveel milieubelasting moeten betalen over ons elektriciteitsverbruik. Elektriciteit is schone energie en kost bijna niets. In Azië en al helemaal in Zuid Afrika wordt het als een soort ‘afvalproduct’ beschouwd. Huizenbezitters, winkeliers en Hotels betalen op jaarbasis omgerekend een paar honderd Euro voor onderhoud van het netwerk. Omdat daar in die landen het vervoer van elektriciteit bovengronds gebeurt kan iedereen met een beetje verstand van zaken de stroom vrijelijk aftappen.

So what? Stroom kan je praktisch niet opslaan en is vrij makkelijk en goedkoop op te wekken. Ook milieubelasting is gewoon ordinair BIG BUSINESS.

Over resoundeffects

Mijn naam is Gabriele van Doorn, ik woon in Heerlen - Parkstad Z.Limburg. * mijn website is te vinden op: www.klank-kleur.nl/ * en U kunt me vinden op: http://nl.linkedin.com/in/gabrielevandoorn
Dit bericht werd geplaatst in Maatschappelijk en getagged met , , , , , , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s